Norrköping

Igår besökte jag denna stad..



...Norrköping!

Jag var på anställningsintervju angående en tjänst som campingvärd. Tyckte det gick ganska bra, men jag vet inte om jag vill kalla det för "intervju"! Han frågade inte så mycket, utan berättade mest vad arbetet gick ut på, vilket jag redan visste eftersom det stod i annonsen. Han ville ha mitt CV och ansökan, sen ställde han ett par frågor bara, sen var det inte mycket mer med det. Intervjun tog bara 15-20 minuter. Eventuellt skulle han kalla mig till ytterligare en intervju, vilket jag får veta om ca 2 veckor.


Jag var inte den enda som fick sådant kort bemötande av den här snubben. Det var tydligen fler som tyckte precis som jag, fick jag veta på ett möte jag var på idag på KFG. KFG är typ en privat arbetsförmedling för de som inte visste. Ingen av de andra som varit på intervju hos samma arbetsgivare tyckte det kändes som en seriös intervju. Mycket skummt! Men de ville väl bara ha ett snabbt första intryck och CV och ansökan som de kan läsa vidare på, sen väljer de väl ut ett par stycken som får komma på ytterligare en intervju som antagligen blir mer lik en riktig "intervju". Jaja.. Nog om det!


Efter intervjun gick jag in till stan och tillbringade några timmar där. Käkade lunch på den där mysiga resturangen som är som en stor glaskupa. Där har de supersmaskiga sallader, så det fick det bli! Mums!


Till sist hamnade jag i min favoritaffär.. New Yorker! Åhh, det är helt galet hur mycket snygga kläder de har där. Jävligt synd att de inte kunde öppna sin butik i Linköping som planerat! Jag tillbringade hela timma enbart i New Yorker-butiken!!! helt galet! Provade hur mycket kläder som helst. Blir fan deppig över att inte ha råd att köpa upp hela butiken typ.

Lite tråkigt var det ju att springa runt helt själv i butiker o glo, så jag roade mig en del med att fotografera lite i provrummet.. hehe!


På New Yoker köpte jag hur som helst bara det lila zebramönstrade linnet som syns på bilden här nedan, en brun hoodtröja och ett par rosa vantar. Övrigt som inhandlades i andra butiker var bl a en rosa mössa, smink och lite annat smått och gott!

Blev överförtjust i en bikini på New Yorker som bara MÅSTE inhandlas till sommaren. Grymt snygg! Så det SKA jag bara ha! Blir ledsen om den inte finns kvar till nästa gång jag besöker Norrköping. Vet ju inte när det blir heller :(

Verkar vara inne med färgglada djurmönstrade plagg!?




Dagens:

+ Kände mig ganska utvilad imorse när jag vaknade, vilket inte har hänt på evigheter, om nånsin!?

- Tråkigt möte på KFG


Kommentarer
Postat av: Susanna

Oh, vad den där bikinin var snygg!! :O Vad kostade den??

Sen tycker jag du passade bra i det lila linnet uppe till vänster med.

Btw, fint ihopsatt kollage :)

2009-02-13 @ 22:23:27
URL: http://sussiethewriter.blogspot.com
Postat av: Millan

Vi kan ju dra till Norrköping tillsammans nästa gång! ;)

2009-02-16 @ 11:32:17
URL: http://ignominous.blogg.se/
Postat av: Helena

Susanna: Tack så mycket syrran! Bikini-överdelen kostade 129:-, sen kommer jag inte ihåg vad underdelen kostade. Köpte ju det lila linnet ner till höger istället ;) Jag gillade den bättre!



Millan: Ja, det kanske vi kan göra! Du är ju också ett New Yorker-fan! :D

2009-02-16 @ 14:08:09
URL: http://laserbeam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0