Hårfärg?

Jag har ett problem!

Vet inte vad jag ska göra med mitt hår! Som många vet så brukar jag ju färga det svart hela tiden. Tror jag har börjat tröttna på det. Kostar ju en del att köpa massa färg och det är jobbigt att hålla på och färga själv, framför allt SVART!! hamnar alltid lite färg i ansiktet när man färgar, och det måste man snabbt torka av för att det inte ska färga av sig i ansiktet. Det är så omständigt tycker jag! Så jag vet i fan vad jag ska göra nu!!!

   

Jag har haft mörkt hår i flera år nu, så många (inklusive mig själv) kommer nog knappt ihåg hur jag ser ut i min originalfärg. Många har nog inte ens sett mig i min originalfärg. Den är typ brun/ljusbrun.
Frågan är om man ska försöka få tillbaka sin färg nu? Tror nog jag skulle vilja det. Men hur går man till väga om man inte vill gå och betala massa dyra pengar hos frisören? Finns ju avfärgning man kan använda själv, men jag har hört att resultatet aldrig blir som man vill. Kanske är bättre att gå till frisören trots allt. Hmm..

 




Första gången jag färgade svart, färgade jag det hos frisören. Då färgade jag svart med röd slinga(or) framtill i håret. Från början var det en intensiv röd färg som i Bild1, sedan blev det mer en röd/brun nyans som i Bild2, vilket jag tyckte var snyggare. Hade jag haft råd hade jag lätt gått till frissan och färgat svart och rött igen för det trivdes jag jättebra i! fast då hade jag haft röda slingor i hela håret istället.

Har provat på andra färger i mina dar, som tex rött, mörkbrunt, lila!? orange!? hehe.. Ända färgen jag inte provat på är blont! Tror knappast jag skulle passa i det heller. I så fall kanske något ljusare än min originalfärg. Kan ju va nått att fundera på till senare kanske.

  

Blir nog att fortsätta färga svart ett tag till, tills jag klurat ut hur jag vill göra med håret. Trivs ju trots allt kanonbra i svart.


Kom gärna med tips på hur ni tycker jag ska göra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0