Filmkväll

Igårkväll var jag, Reine och Edin på bio och kollade på Yes man. Det var en riktigt underhållande film faktiskt. Men det går väl knappt att misslyckas med en film när Jim Carrey medverkar i den, framför allt inte om det är en komedi. Så denna rulle kan jag starkt rekomendera för de som inte har sett den!

 

 

 

"Carl Allen är en man som oftast svarar nej på frågor och förslag. När han en dag utmanar sig själv att tillbringa ett helt år med att alltid svara ja, blir hans tillvaro plötsligt lite mer äventyrligt än tidigare."

 


 

Efter bion stack jag och Reine hem och fortsatte filmkvällen med lite Bolt. Det var en mysig Disneyfilm, och faktiskt lite spännande också. Kändes väl lite småtöntigt med typ "Matrix-effekter" i en animerad Disneyfilm, men samtidigt var det ju lite fränt och annorlunda. Denna film ska ju tydligen visas i 3D på biogragferna!? Kan tänka mig att effekterna och hela filmen i övrigt blir mycket bättre då. Men Bolt är helt klart en sevärd film, som även den rekomenderas!

 

 

Måste även påpeka att jag tycker den här lilla karaktären, Rhino, är grymt lik Kevin i sättet. Hehe, lite kul sådär! 

 

 

 

 

"För hjältehunden Bolt är varje dag ett spännande äventyr med faror bakom varenda hörn – åtminstone så länge kamerorna filmar. När den lilla tv-stjärnan kommer på avvägar från studion och hamnar i New York börjar äventyret på riktigt, när han försöker ta sig hem på en resa i verkliga livet. Det enda Bolt har att förlita sig till är desuperkrafter han tror han har men saknar, och två nyvunna vänner: en övergiven katt och en hamster med dille på tv. Snart upptäcker Bolt att maninte alls behöver superkrafter för att vara en hjälte på riktigt."

 


 

Dagens:

+ Gårdagens filmkväll

- Trött o seg som vanligt!


Kommentarer
Postat av: Millan

jag måste se Yes Man ^^,

2009-02-05 @ 19:25:02
URL: http://ignominous.blogg.se/
Postat av: Millan

Tack för att du gillade bilden! ;p Mamma har nog vart i alla branscher som finns, helt galet. haha. Men nu har hon ju vart inom turismen ett tag som du säger.. jag har inte tänkt så mycket på om det passar mig.. Vad tror du? ;p Kommer du söka till nästa gång om du inte hittar något jobb eller? :)

2009-02-05 @ 19:26:47
URL: http://ignominous.blogg.se/
Postat av: Millan

Det vekrar ju faktiskt inte helt illa det där =)

2009-02-05 @ 21:02:29
URL: http://ignominous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0