Body Combat

På senaste tiden har jag känt att jag saknat träningen sjukt mycket, vilket inte är likt mig! Har nog aldrig känt mig så motiverad att träna som nu. Mitt träningskort gick ut till nyår, så sedan dess har jag fått nöja mig med promenader då och då. Men nu vill jag TRÄNA igen! Skulle vilja ha både gym- och jympakortFriskis & Svettis, så jag får varierad träning och kan träna när jag vill. Måste intala mig själv att prova på "Ki/box" nästa gång jag har jympakort också. Har inte vågat prova på det utan nån träningskompis, men nu känner jag mig riktigt sugen på't, så det ska minsann bli av nästa gång! Anledningen till detta är nog att jag fått inspiration från en träningsform vid namn, Body Combat!


Body Combat är någonting jag verkligen skulle vilja prova på! Det ser så fränt ut, och dessutom tränar man både kondition, styrka, kordination och uthållighet. Jag hade möjligheten att prova på denna träningsform ett helt år, men jag tog inte den chansen. För ca 2 år sen vann jag ett årskort på Studio Fitness, där både gym och jympapass ingick. De hade stor variation av pass, med bl a Body Combat. Då utnyttjade jag bara gymmet. Gick inte på ett enda pass! Detta är något jag ångrar djupt idag. Var för feg för att gå på passen själv. Men hade jag gjort det hade jag ju fått prova på Body Combat, som jag idag är jättesugen på att testa. Såg genom glasrutan in till träningshallen när de körde ett sånt pass. Det såg hemskt kul ut, men det gick så snabbt, så jag hade aldrig hunnit med. Det var väl också en anledning till att jag inte vågade testa det, för det hade varit så pinsamt om jag hade gjort bort sig. Men bara man vill, så ska inte det spela någon roll, och vill man tillräckligt mycket så hänger man nog med ganska bra ändå.

     


Tror inte det finns någon förening här i Linköping där man utövar Body Combat, som det finns med Karate och liknande, utan det utövas nog bara på några få gym. Men om nån skulle känna till nån förening som jag missat, så säg gärna till för jag är intresserad av att veta mer!




Någon mer som skulle tycka det vore kul att träna Body Combat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0