5 bränder i Tannefors

På torsdagsmorgonen tog jag min cykel in till stan för att gå på ett möte på KFG. Ett par tramp ifrån hemmet hör jag en brandbil tjuta. Några tramp till så möter jag upp brandbilen som stänger av sirenerna och svänger in framför mig. På plats ser man flera brandbilar, ambulanser och polisbilar. Då märkte jag att det brann i huset intill mig, på Gamla Tanneforsvägen. Släckningsarbetet var i full gång. Klockan är ca 10:20, larmet om branden kom in vid 10:00.
Huset är ett rivningshus som stått tomt länge, och branden var förmodligen anlagd. Vem finner glädje i att tutta eld på övergivna hus egentligen!? Och andra sidan kan man ju vara glad att huset inte var bebott och därför kom ingen till skada. Grejen är att detta endast är en av flera bränder som varit i Tannefors inom 2 veckor.


Bild från Corren.se


Inatt vid 2-tiden var någon framme igen och satte eld på ett bostadhus, även detta på Gamla Tanneforsvägen. Som tur var kom ingen till skada.

Under två veckors tid har det varit 5 bränder i Tannefors:


*
"I början av februari brann det i ett förråd mellan Råggatan och Garvaregatan."

* "Tisdag 10 februari, brand i en rivningsfastighet på Gelbgjutaregatan."


* "Torsdags 12 februari brann det i en rivningskåk på Gamla Tanneforsvägen 25."


* "Natten mellan 13 och 14 februari, en brand i en källare i hyrehus på Nya Tanneforsvägen 65."


* "Natten mellan 14 och 15 februari brand i hyreshus på Gamla Tanneforsvägen 22."

Flera av bränderna misstänks vara anlagda, men man har inte fått tag på någon som anlagt dem. Jag hoppas dom haffar den skyldige snart, så att vi Tanneforsbor slipper fler otrevliga överaskningar i området. Vore hemskt synd om någon kommer till skada på grund av nån idiot som finner glädje i att sätta eld på hus!


Kommentarer
Postat av: Thésan

men shit! :O finns verkligen idioter... men som sagt, vad är grejen? vad är det roliga med det?

2009-02-16 @ 08:06:26
URL: http://ishi.devote.se/
Postat av: Susanna

Är sjukt att det finns folk som vill göra sån skada!



Btw, du är utmanad! Klicka in på min blogg och läs mer http://sussiethewriter.blogspot.com/

2009-02-17 @ 21:08:39
URL: http://sussiethewriter.blogspot.com
Postat av: Millan

hiih Tackar tackar! =)

2009-02-24 @ 15:03:04
URL: http://ignominous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0