Veckans händelser

Sorry att jag inte har bloggat på ett tag! Har inte riktigt haft orken, men nu är jag på't igen! Så jag tänkte berätta lite om veckan som varit. Ni måste ju vara galet nyfikna!?.. eller inte!


Nyfikna eller ej..


..minns inte i detalj vad jag haft för mig hela veckan, och tror knappast ni vill veta i detalj heller. Inte så intressant o veta när jag ätit, sovit och skitit kanske :D

Men jag kan ju börja att berätta om natten mellan måndag och tisdag. Jag och älsklingen skulle ta oss en kvällspromenad. Klockan var väl sisådär en 11-12 på kvällen. På vår vandring hittade vi en rullator ståendes på vägen. Självklart blev vi lite leksugna, och skjutsade runt varandra på den genom stan! Folket som såg oss bara glodde märkligt på oss. Jag kom på att vi skulle höra om Thésan var vaken och leksugen. Det var hon! Weeeiii! Så vi drog bort till Thésan, som bara garva när hon såg oss. Vi lekte vidare in i stan och racade lite med rullatorn. Alltid lika kul liksom!

Vi är inte som alla andra!


Efter ett tag var vi helt plötsligt ute på vift på förbjudet område. Det var helt sjukt! Ingen kan nog ana vart vi gjorde intrång. Givetvis gjorde vi inget dumt, utan vi blev snabbt ganska nojiga och stack därifrån. För att ge lite ledtrådar kan jag säga att man vistas bara på detta område på sommarn. När vi var där var det fullt med is ;)






På onsdagen var jag och fika med Ida som jag träffade på en vägledningskurs på Arbetsförmedlingen. De var första gången jag träffade henne utanför Arbetsförmedlingens lokaler. Skulle ha träffats för några veckor sedan egentligen, fast då blev det inte av för jag mådde inte bra. Den här gången mådde jag bra och det var jättetrevligt att träffa Ida. Hon verkar verkligen vara en bra och gullig tjej. Dessutom har vi en hel del gemensamt. Mycket trevligt som sagt, så det ska vi göra om.

Ida -trevlig tjej!





I fredags var det fest som gällde. Från början var det tänkt att vi bara skulle vara ett par stycken som förfestade här hemma hos mig och Reine, men vi blev ju några stycken till slut. Det var kul som alltid!

Marlene fick uppdraget att försöka ordna min frisyr lite. Jag tyckte det var lite för platt och tråkigt och ville göra nånting kul av det för en gångs skull. Så hon skulle försöka få lite volym på det genom att tuppera det. Hon försökte och försökte, men jag vet ju hur mitt hår är, Omöjligt! Vi fick inte till den volym vi ville ha, men jag tyckte det blev bra ändå. Lite volym blev det ju, så tusen tack till Marlene som trots allt försökte!

Thésan hade med sig en tysk au pair tjej till festen. Jag försökte med några tyska fraser, men fy tusan vad man har glömt mycket sedan man pluggade det i grundskolan. Hon förstod både tyska, engelska och svenska, så det gick ju att kommunicera med henne på olika språk. Trevligt vare!




   
   
   

Efter några järn tog vi taxin in till stan, där vi gick på Platens. Där blev det mera alkoholintag, snacka massa skit, dans och agera linslus, som synes på bilderna nedan! ;)



   
 





I fredags kom Jenny till Linköping och hälsade på, men idag åkte hon tillbaka till Stöten där hon jobbar. Nu kommer man inte få se henne förrns april, då säsongen där är över och hon slutar jobba. Kommer bli jättejobbigt att vara ifrån henne så länge. Hon har redan varit iväg och jobbat 1½ månad, vilket har känts som en hel evighet. Nu ska hon vara borta 3 månader till. Jag kommer att dööö!

Jenny och jag hade vår egna lilla kväll i lördags hur som helst. Vi körde en favorit i repris! Bad- och bastukväll! Till en sådan kväll krävs givetvis lite vin och godis. Så precis som sist, så blev vi lite onykta jag och Jenny. Vi hade en skitkul och trevlig kväll!


Satt nyss och kollade på några filmklipp från kvällen och kunde inte sluta garva. "Vadå CP-knöl i armbågen!?" Jenny förstod inte vad jag menade när jag sa att jag fick en stöt i armen när jag slog i CP-knölen. Är det inte allmänt känt vad en CP-knöl är, eller är det bara jag som kallar det för det!? haha.. vetifan! Sen var det ett filmklipp på när Jenny välter en plastväxt och får plocka upp utspillda lecakulor och lägga tillbaka dom i krukan. Hon är ju bara för söt den flickan! På en av bilderna här ser man hur hon greppar tag i den fallande växten.

Tack för en underbar kväll gumman!
Får göra om det igen om 3 MÅNADER! Känner redan saknad!


   





Ikväll har jag och älsklingen bara tagit det lugnt. Vi hjälptes åt att laga till jättegod GI-mat, som vi bjöd Benjamin på dessutom. Det var riktigt kryddstarkt, men  hemskt gott. Kan nog hända att man lagar till denna måltid fler gånger!


Mumsig GI-mat!



Dagens:
+ Fick iväg en ansökan till ett ställe där jag verkligen skulle vilja ha jobb. Bara att hålla tummarna nu!
- Börjar bli förskyld

Kommentarer
Postat av: Millan

Cool att knyta kontakter genom AMS! :D

2009-02-03 @ 17:57:43
URL: http://ignominous.blogg.se/
Postat av: Thésan

ÄNTLIGEN ETT INLÄGG! (jag tittar varje dag och blir besviken när du inte skrivit något!) men idag blev jag glaaad! :D



ooh ooh på våran galna rullator-kväll :D



oh vafan :P tog ni taxi till stan i fredags?! jag åkte iofs rullstol... :D



och du har så rätt så, klart de heter cp-knölen :D



puss på dig <3

2009-02-04 @ 00:01:24
URL: http://ishi.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0