Jag som väntat så..

Idag har jag varit en duktig flicka. Har städat och diskat hela dagen typ. Till och börja med så kan jag avslöja att det var äckligt länge sen vi städade här hemma. Man kunde ju tro att vi skaffat oss husdjur, så många tussar och dammråttor som låg på golvet, så det var välbehövligt med en ordentlig städning. Att diska är inget intresse varken jag eller Reine har, så som många vet har vi alltid berg av disk ute i köket. Kan även bero på viss lathet, men det är inget jag går in på i detalj ;) Nu är det rent o fint här hemma i vilket fall, så nu behöver man ju inte skämmas ifall man får gäster.

Kan även berätta att GI-maten funkar bra. Har provat på lite olika och har kikat på lite recept att inspireras utav, så det kommer nog bli bra. Känner mig pepp på't!
Saknar dock att gå o träna, eftersom mitt träningskort gick ut till nyår, men det blir att förnya det så småningom också. Tills dess får man nöja sig med promenader, vilket inte heller är helt fel.


Fick reda på en tråkig nyhet idag. Jag har i ca 1 år gått och väntat och väntat på att klädbutiken New Yorker ska öppna här i Linköping. Ända sen jag fick reda på det har jag plågat personalen i Norrköpings New Yorker-butik och personal i Gränden-butiker med mitt tjat om när New Yorker ska öppna. Från början skulle de ha öppnat i somras, sen var det hösten som gällde, men de öppnade inte. Var tydligen fråga om nått bygglov till en början. Nu handlar det snarare om att det inte finns tillräckligt med utrymme i lokalen som utlovats från början. Så inget New Yorker i Linköping alltså!
Fick mail om detta i förmiddags, eftersom jag har sökt jobb som butiksbiträde där, men då blev det inget av det heller. Får fortsätta åka till Norrköping för att besöka butiken, och hoppas på att de hittar en mer passande lokal här i Linköping, så de kan öppna här i alla fall. Man får hålla ögonen öpnna helt enkelt!

För övrigt blev det inte att träffa Ida i onsdags som det var tänkt. Jag kände mig lite krasslig då. Inte som jag vore sjuk eller så, bara väldigt seg och trött. Detta är i och för sig inget ovanligt. Sömnbrist? Ja kanske! Åtminstonne sover man ju på fel timmar. Min och Reines dygnsrytm är helt felknullad. Verkligen dax att ta tag i det här nu alltså. Edin väckte oss med ett jävla ringande och bankande på vår dörr klockan *Biiiiiip*.. Tänker inte ens säga det, för det är pinsamt. Vi ställer ju klockan och så, men vaknar helt enkelt inte, eller stänger av klockan i sömnen. Har ju Edin att tacka för att vi kom upp idag alltså. Dessutom ska jag passa på och GRATULERA TILL KÖRKORTET! Bra gjort där!

Ikväll har jag och älskling kikat på säsongspremiären av Let's Dance. Det var ju skojigt. Blir ju själv sugen på att börja dansa :) Laila och Morgan var bäst tycker jag. Men man får ju hoppas att det kommer gå bra för vår "lilla" östgöte Magnus Samuelsson också.



Dagens:
+ Rent och fint hemma
- New Yorker öppnar inte i Linköping

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0