2009 = Ett nyttigare år?

Idag har jag och baby varit iväg och storhandlat. Har ju bestämt oss för att börja äta nyttigare, så det blev mycket frukt och grönt i kundvagnen. Vi tänkte prova på den omtalade GI-metoden, som innebär att man ska äta långsamma kolhydrater, dvs lågt Glykemiskt Index. Detta bidrar till en jämnare blodsockernivå, som är till fördel för mig som är diabetiker. Bönor, linser, fullkorn, vitlök, nötter och grönsaker är livsmedel med lågt GI, så nu blir det till och försöka göra 2009 till ett nyttigare år.

Nån GI-mat blev det inte ikväll i alla fall, för när vi kom hem efter storhandlandet fixade jag hemmagjord pizza åt mig och Reine. Kanooongott blev det om jag får säga det själv ;) Gjorde även egen pizzasallad för första gången i mitt liv, som också blev god.



Oj oj vad klockan går! Bäst o hoppa i säng nu, för imorrn ska jag gå o fika med Ida som jag faktiskt mötte på VägledningskursenArbetsförmedlingen. Tänka sig att man kan skapa kontakter via det stället va! haha.. det trodde man ju inte. Ska bli trevligt i vilket fall.

Bajs bajs!



Dagens:
+ Fick massage av älsklingen som lindrade min ryggvärk. Han är underbar <3
- Försökte lämna tillbaka en julklapp jag inte riktigt ville ha, men jag var för sent ute. Aja..


Kommentarer
Postat av: Jenny

men vilken hemmafru du blivit, duktigt värre :)

2009-01-07 @ 22:41:17
URL: http://staylies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0