Skräckinjagande promenad


Var och promenerade runt Stångån idag med denna snygga brutta. Hemskt trevligt måste jag säga.
Har inte träffats nått sen halloween faktiskt. Skandal! Men men.. nu har hon flyttat till egen lägenhet i
stan, så då kommer vi nog kunna träffas oftare.

Hon var så ivrig att berätta om helgens bestyr, vilket jag förstår ;) Av nån konstig anledning fick jag hennes snabbt rabblande ord "..kommer jag att halshugga honom" att låta som nått helt annat ;D Och för övrigt så var inte samtalsämnet så brutalt som det kanske låter :D haha

Vi gick förbi ett kusligt "hus" vid Stångån som ser mer eller mindre ut som ett konstmuseum eller nått,
med massa skulpturer och skit i trädgården. Vet i fan vad det är för nått! Någon som vet vad jag menar? Vet inte om det är någon som bor där, eller om det bara är ett museum eller nått. Hur som helst, där uppe satt en tomte på en cykel med en plastsäck ölburkar på ryggen. Konst!? Vet inte! Men den såg skrämmande ut i alla fall. Thésan och jag bestämde oss för att gå in i trädgården och upp för backen för att ta kort på närmare håll och kika lite vad det var för nått.
Jag fick grus i skon, så jag tog av mig den för att hälla ut gruset, så plötsligt: Woff woff! Två argsinta hundar började skälla som galningar, så jag tog på mig skon i en jävla fart och sprang sedan tillsammans med Thésan snabbt ner för trappen. Blev skiträdda ju! Trodde hundarna skulle komma och bita oss i rumpan eller nått.. haha!
Kan kanske ha varit så att nån bodde där som ogillade oväntat besök av främlingar i trädgården, och därför bussade hundarna på oss!? Det får vi nog aldrig veta. Ett gott skratt fick vi oss i vilket fall! :D

                          
Tomten på långt avstånd                         Ja o tomten på nära håll


Tack för promenaden gumman!



Dagnes:
+ Trevlig promenad med Thésan
- Hemsk och rörande dokumentär som visades på svt2 för en stund sen, Stranded.

Kommentarer
Postat av: Anna-Sara

heej! jag vet vilket hus du menar ;) kommer ihåg när jag brukade gå runt stångån där för länge sen och jag tittade alltid extra på det där huset. det är nån konstnär som bor där tror jag. den stora statyhunden ska föreställa hans hund iallafall.. o det ska tydligen va en stor varulvshund han har :O

2009-01-12 @ 22:57:04
Postat av: Thésan

Ohhh vilken mysig promenad det var gumman! <3 Tack själv! hahaha fyfan de dära huset asså..... dör :P

2009-01-20 @ 17:16:30
URL: http://ishi.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0