Världspremiär!

Jajjemen! Detta är världspremiären för Helenas blogg. Detta är stort mina vänner! ;D Tänkte väl som så att om alla andra har blogg ska väl jag också ha en, så nu är bloggen införskaffad. Bara lite inlägg som fattas nu då, men jag ska försöka skriva så mycket jag orkar och kan om ditt o datt här i livet.

Kan ju börja med att önska alla ett Gott Nytt 2009, och även berätta vad jag pyssla med på nyårsafton.



Dagarna innan nyår sprang jag omkring som en galning bland alla mellandagsrea-tokiga människor på stan i jakt efter en snygg nyårsblåsa. Men tro fan att när man väl ska ha nått så hittar man inget! Till slut fick det bli en leopardmönstrad klänning jag hitta på Cubus. Den fick duga helt enkelt. Köpte mig lite nytt snyggt smink med, så man kunde göra sig fin till nyårskvällen.

Många som känner mig vet nog om att jag är en tidsoptimist. Det är sällan jag kommer i tid till saker och ting. Så givetvis kommer vi en timme sent till middagen vi blivit bjudna till på nyårsaftons kvällen. Känns ju lite dumt att vi kom så sent med tanke på att middagen var ca 2 minuters promenad hemifrån oss, men jag får skylla på mitt tjocka hår som tar evigheter att locka.

Hur som helst.. Middagen var hemma hos Sandra, där Sandra och Camilla hade lagat till en tre-rätters middag som bestod av Toast till förrätt, Potatisgratäng och kött till huvudrätt och Kladdkaka till efterrätt. Det hade dom lyckats riktigt bra med faktiskt!

 
 

Efter middagen gick jag och Reine hem och drack vidare. Hade planerat att traska in till stan och fira 12-slaget på Borggården, men tidsoptimister som vi är, så gick vi hemifrån för sent och hann bara halvvägs till stan när klockan slog 12. Det gjorde inte mig något. Stå där i min älsklings famn och se alla fyrverkerier över himlen med skumpa i handen räckte gott o väl för mig.

Fick komma in gratis på Plaza, så där tillbringa vi lite tid innan vi drog vidare till Platens och festa vidare. Strax innan stängning gick vi vidare på en efterfest vid biblan, eftersom min kusin Daniel tjatat på oss att komma dit. Vid det här laget hade en fruktansvärd huvudvärk sprungit ikapp mitt huvud, så jag var inte så road, så vi gick ganska snart därifrån.

 

Väl hemma efter allt festande satte jag mig i köket för att dricka lite vatten medan Reine gick in o satte sig framför teven. Efter en halvtimme började han undra vart jag tog vägen, så han traskade ut i köket och såg mig sitta där och sova på köksgolvet. Haha! så kan det gå när man är riktigt trött.

Hoppas alla haft en underbar nyårsafton och att ett härligt år väntar er!



Dagens:
+ (plus) En underbart härlig dagen-efter dusch ;)
-
(minus) Bakfyllan

Kommentarer
Postat av: Tish!

Gött du är en i gänget nu ju ;) (hmm vilket gäng.. alla dissar blogg känns de som.. men iaf!)



Gott nytt år honey, vi måste busa snart! saknar dig! men nu bor vi ju nääästan grannar :P haha



puss , tish <3

2009-01-02 @ 22:55:21
URL: http://ishi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0