Helena 22 år!

Tänkte man skulle berätta lite om helgen då. Det var ju så att jag fyllde 22 år i söndags. Kan tala om att det inte känns ett dugg annorlunda från att vara 21! ;)

På lördagskvällen blev det fest här hemma i både vår och Benjamins lägenhet, och även lite grann uppe hos syrran. Både jag, Reine och Benjamin hade bjudit massor med folk. Tråkigt nog var det många av mina kompisar som inte kunde just denna helg. Men det blev folk så det räckte till här ändå. Snittåldern på folket vart dock lägre än min egen ålder, men vad gör det när det är bra folk!?

 

Jag känner mig jättenöjd med kvällen! trots att det var några pojkar som var tvungna att småbråka lite. Men det rörde inte mig, så jag hade trevligt trots detta! Kände mig glad o lycklig hela kvällen igenom, vilket inte alltid är en självklarhet när jag festar och dricker. Blir lätt känslig på fyllan och överdriver allt och tar illa upp för minsta lilla, men denna kväll kännde jag mig kanonglad!

 

Hade jättetrevligt med alla som var på festen, men hade hemskt kul med Jaquelinn. Vi flummade runt som fan. Vet inte hur vi lyckades få en simpel sak att bli så överdrivet och roligt. Tror det var så att Jaquelinn fastnade med lite hår i min armhåla när vi kramades eller nått, så slank det ur mig: "Får jag låna lite hår av dig till min armhåla?" och det tyckte vi ju var hemskt kul. Är man full och på glatt humör, så blir det mesta hemskt komiskt. Finns ett filmklipp på detta på facebook för de som tycker det låter spännande, hur länge det klippet nu kommer ligga uppe, pga att det inte direkt är osynligt hur fuller och knäpper man va!


Jag och Jaquelinn

Fick en del söta presenter från några som kom på festen me. Fick en flaska champagne av Carro, som för övrigt inte mådde så bra och gick hem väldigt tidigt. Fick en söt blomma av Kim, en fotoram av Camilla och Sandra, men det finaste av allt var den vita stenen med "friend" inristat i som jag fick av Knutte. Någon trodde det var en tvål, någon undrade "vad hon ska med en sten till?" men i mina ögon var det den finaste presenten jag fick på min födelsedag, och den betyder massor! Stort Tack till dig Knutte! och till er andra som också gav mig presenter, för det var inget jag hade räknat med. Tack till alla över huvud taget som lyste med sin närvaro på festen!

 


 

Tänkte bjuda på lite fler bilder från festen:


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Den här snubben däckade vid köksbordet. Jag satte en chilinöt mellan
hans fingrar och några andra satte kapsyler på huvet. Såg hemskt kul ut!


Hela söndagen gick åt till att städa, eftersom det såg ut som ett bombnedslag hemma hos oss efter alla festligheter, och vi skulle ha släkten över på firande vid 18:00. Så fram till klockan 17:30 ungefär städade jag och därefter fick jag snabbt slänga ihop tårtor med lite assistans från Reine. När klockan var 17:45 fick jag snabbt som fasen springa in i duschen och göra mig iordning och så, men hann inte bli riktigt färdig när de första gästerna kom. Så kan det gå!
Sedan när folket hade anlänt käkade vi mammas goda smörgåstårta, därefter fikade vi och käkade tårtorna jag och Reine gjort. Trots all hast blev de jättegoda faktiskt! Fick massa fina presenter med!


Mina presenter


När släkten hade gått kom Knutte över på en bit tårta, och min kusin Daniel kom tillbaka efter att ha varit och handlat. Jag kände mig dock inte alltför social efter allt hårt slitande tidigare under denna dag, och att ha släkten över på födelsedagsfirande är ju ett projekt i sig. Så jag kände mig helt dödad. Sov gott den natten kan jag tala om! :)



Dagens:
+ Skitnöjd med helgen!
- Haft jättejobbig huvudvärk två dagar i rad nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0