Våffeldagen

Idag har varit en bra dag!

Började med att cykla in till stan för att checka in lite details till min outfit på lördag, då det blir fest här hemma. Jag fyller ju år på söndag, så då blev det ju väl passande att fira det med ferre på lördagen. Så inget sjungande för mig förrns efter 12-slaget, okej!? :)

Jag och Reine hittade i alla fall en fin klänning igår, som inhandlades och kommer användas på lördag.


Efter att ha varit på stan kom jag hem och klippte min älsklings hår. Det märks att det var första gången jag nånsin klippte nån, haha! Klippte bara mer och mer och mer och ännu lite mer, så det blev jättekort till slut. Var inte direkt meningen. Hade lika gärna kunnat rakat av allt med en rakapparat istället. Men man lär sig av sina misstag, så nästa gång kanske jag är bättre på't. Lite vax i håret på'n, så ordnar det sig nog. Undrar om man vågar överlåta hårsaxen till Reine, så han får klippa mig med! En annan gång kanske! Haha!


Senare denna dag gjorde jag hemmagjorda våfflor, eftersom det är Våffeldagen idag. Då är ju våfflor ett måste! Vet inte varför man har en våffeldag? Likaså Kanelbullens dag? Finns det någon historia bakom dessa dagar, eller vad det bara någon rolig prick som tyckte det var en rolig grej att införskaffa dessa dagar?
Hur som helst satt jag, Reine och Benjamin och frossade våfflor sådär på kvällskvisten. Smaskigt vare!



Dagens:
+ Goda våfflor!
- Hittade inte riktigt vad jag var ute efter på stan idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0